Los Angeles

LA was de laatste stop op mijn reis, hierna ging het via Washington terug naar Brussel.
Ik had op voorhand niet echt een idee wat ik me moest voorstellen of wat je er juist kon doen. Enkele dagen voor mijn vertrek kreeg ik van de man die mij normaal ging hosten te horen dat hij de stad uit moest wegens een sollicitatiegesprek. Dit was vrij balen omdat ik ineens zonder host zat. Mijn zoektocht op korte termijn leverde niets op dus eindigde ik in het Backpackers Paradise Hostel. Op voorhand alleen slechte reviews te vinden maar aangezien ze een gratis shuttle naar de luchthaven en een zwembad hadden boekte ik het toch. Veel geslapen heb ik er niet (want ik sliep op een kamer met 20 bedden) maar ik heb me er zeker wel geamuseerd.

Omdat dit hostel dicht bij de luchthaven lag was er in de omgeving niet veel te doen. Je moest al een uur op de bus zitten om in Hollywood of Venice Beach te geraken. Maar voor een prijs van slechts 1 dollar per rit viel dit nog mee en ben ik op de eerste avond eens gaan kijken op Venice Beach. Mooi strand, leuke sfeer en voldoende randanimatie, perfect om even te vertoeven.

Dag 2 ging het dan naar Hollywood. Hollywood Boulevard is heel toeristisch, deed me wat denken Times Square. De sterren in het voetpad waren wel leuk, maar dat was het dan ook. Wat ik vooral wou doen was naar Griffith Observatory gaan. Dit is een sterrenkijker op de top van een van de heuvels die LA rijk is en heeft een prachtig uitzicht over de omgeving. Volgens Google Maps was dit maar een wandeling van anderhalf uur vanaf de Boulevard dus dat leek me wel te doen. Prachtige en warme wandeling naar de top waar je een 360° uitzicht hebt over de stad en omgeving. Dan besef je pas wat voor een gigantische stad LA eigenlijk is. Helaas rijdt er enkel in het weekend een bus van de top naar de stad dus moest ik ook terug wandelen, maar mits enkele stukken te bunkeren kwam ik snel in bewoond gebied waar het slechts een kwestie was om een bushalte te zoeken. Na een snelle maaltijd bij In-N-Out (aanrader!) ging het terug richting het hostel om wat af te koelen in het zwembad.

Conclusie
LA is heel groot en aangezien het openbaar er traag en niet zo uitgebreid is, is het moeilijk om veel te zien op een korte tijd. Ik heb nu een goeie eerste indruk en ik denk niet dat ik er snel terug naartoe ga gaan, geef mij maar compacte steden met hoge gebouwen. (Er is iets veranderd in WordPress waardoor ik de foto’s niet meer kan zetten waar ik wil dus zijn ze vrij klein deze keer. Stom.)

Geef een reactie

