San Francisco

Mijn verblijf in San Francisco was het hoogtepunt van mijn reis. Mijn host Eric was een zeer sympathieke, sociale man die mij direct enthousiast begroette. Hij nam mij meteen mee op een tocht die via Alamo Square naar Ocean Beach ging om dan in Golden Gate Park een wandeling te maken. Geweldig.

Voor de tweede dag had hij voor mij een hele wandeling voor mij uitgetekend omdat hij moest werken. Vanaf Powell Street ging het via Chinatown en Little Italy naar Fisherman’s Wharf. Een heel toeristische plek met de bekende Pier 39, waar normaal heel veel zeeleeuwen zitten. Helaas hadden ze er geen zin in toen ik er was en was de pier leeg. Via Pier 39 ging het dan verder naar Pier 33, waar ik mijn boot naar Alcatraz moest pakken. Dit was een van de coolste dingen die ik ooit gezien heb. Je moet je ticket op voorhand boeken want op de dag zelf zijn ze altijd uitverkocht. Daar aangekomen kon ik direct aansluiten bij een kleine tour waar je het ontsnappingsverhaal van een van de gevangenen verteld kreeg. Nadien kan je dan een audiotour door het gevangenisgebouw volgen (ook in het Nederlands). Een absolute aanrader.

’s Avonds kreeg ik dan een tour in de wijk waar mijn host woont, door The Castro en The Mission. The Castro is zo een beetje dé gaystreet van de wereld. Dit was ook de plek waar Harvey Milk woonde. Ik ben er gekke winkels binnengestapt en mijn host heeft mij zelfs zover gekregen om een nieuw paar schoenen te kopen. Het latexpak heb ik toch maar geweigerd…

Conclusie
San Francisco is een absolute aanrader. Er hangt een hele leuke sfeer, heeft een prachtige omgeving en er is veel te doen. Ik ga zeker nog terug.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

 

Geef een reactie

