Chicago

Mijn verblijf in Chicago was zowaar nog korter dan dat in Washington wegens afgeschafte en vertraagde vluchten. Maar het was net genoeg voor de ideale eerste indruk. Laat ons beginnen met te zeggen dat Chicago een prachtige stad is. Ze noemen het het Amerikaanse New York (veel minder toeristisch en minder Europees) of een combinatie van LA en New York (stranden van Lake Michigan).

De eerste dag was het fantastisch weer, dus ik heb veel gewandeld en de Willis Tower bezocht, met het beroemde The Ledge (geen barsten deze keer). Prachtige uitzichten over alle delen van de stad en dankzij de audiotour ben ik ook ineens op de hoogte van de geschiedenis van de stad.

Mijn host was deze keer een Amerikaanse Zuid-Koreaan met een appartement in het midden van de stad. Samen met mij logeerden er ook een Australiër en een koppel uit Montreal. Het was een gezellige drukte 🙂

De tweede dag had ik enkel de voormiddag en was het heel mistig, dus ben ik naar de Navy Pier gewandeld om van daar een uitzicht te hebben op Lake Michigan. Er is veel te beleven op deze pier en je kan er verschillende boottochten boeken.

Vervoer

De metro rijdt van de luchthaven recht naar het centrum van de stad, wat zeer makkelijk is. Alles is op wandelafstand van elkaar dus je hebt de metro niet echt nodig. Chicago staat ook bekend voor zijn bovengrondse metro, de sporen liggen boven de autoweg. Leuk om te zien.

Conclusie
Chicago is echt een prachtige stad. Niets voor de typische toerist (buiten de 2 uitzichten van op de wolkenkrabbers is er niet veel te doen) maar wel iets voor mensen die het echte Amerikaanse leven in een grootstad willen beleven. Ik zou er niet kunnen wonen (in de winter wordt het er makkelijk -30 graden) maar ik kom zeker nog wel eens terug, voor een langere periode.

20140623-111250-40370699.jpg

20140623-111247-40367645.jpg

20140623-111251-40371940.jpg

Geef een reactie

