Brussels Airlines Business Class

Mijn vlucht naar Washington was weer een hele leuke Brussels Airlines ervaring. Een vlucht zonder problemen, fantastische crew én een overwinning voor België. Perfect.

Ik ga hier geen review schrijven, dat hebben anderen mij al voor gedaan (hier en hier bijvoorbeeld) maar wel even mijn persoonlijke ervaring delen.

Image

Het eten was uiteraard zeer goed, alleen niet echt mijn ding. In business class verleg ik grenzen, zo at ik vorige keer zalm en nu garnalen, wat ik dus normaal niet eet. Ook foie gras is niks voor mij. Ik ben blij dat ik het eens heb gegeten maar wat een vieze textuur, bah. De kip als hoofdgerecht was wel echt heel goed. Dit alles vergezeld met een lekkere Bordeauxwijn, zalig. (Ik heb de menukaart meegenomen, dus deze is steeds op aanvraag te bezichtigen.)

De crew was fantastisch. Als je stand-by vliegt is het altijd aan te raden een cadeautje mee te nemen voor de crew, zo kennen ze ineens je naam en wordt het een heel stuk persoonlijker. Het is misschien raar dat ik hen goedkope Carrefour chocolade gaf terwijl ik na de vlucht een hele doos Neuhaus pralines kreeg, maar ze waren er heel blij mee.

Natuurlijk was op het moment dat ik op deze vlucht zat de match België-Algerijë op het WK. Ik had op voorhand via Twitter al nagevraagd of er voor de passagiers een manier was om de match te volgen en kreeg daar een positief antwoord op. De manier waarop vond ik wel grappig, het werd bijna cryptisch doorgegeven aan de piloten:

Image

Ik kijk al uit naar de terugvlucht en kan het iedereen aanraden om toch zeker 1 keer in je leven te proberen, er zijn verschillende manieren om het zo goedkoop mogelijk te houden.

2 comments

  1. Jeroen,
    Ik vind het een waar plezier je blog te volgen, maar wat ik nu héél even niet begrepen heb: hoe doe je dat, zo in Business vliegen? Heb jij een job waarbij je veel airmiles spaart of heb je d’r gewoon voor betaald?

    Groetjes (en nog veel plezier in Amerika)

    Kristof

Geef een reactie

