Venetië

Tijdens mijn trip naar Venetië zijn mij weer enkele dingen opgevallen die je reis een heel stuk aangenamer en comfortabeler maken.

– Wees flexibel: een dag voor ons vertrek kregen we een bericht van Brussels Airlines dat onze vlucht gecanceld was wegens een staking. Een telefoontje later zaten we al op een latere vlucht vlucht en konden we mits een halve dag vertraging gewoon vertrekken.

– Check online in: en doe dit liefst zo snel mogelijk (dit kan al vanaf 24u voor vertrek). Kijk op Seatguru wat de beste plaatsen zijn op je vlucht en volg deze tips. Zo zat ik op een exit row seat en dit maakt echt een verschil qua beenruimte. Nog een ander niet te onderschatten voordeel van thuis inchecken is dat je rechtstreeks naar de gate kan gaan als je enkel een carry-on bij hebt. Heb je een koffer bij die ingecheckt moet worden ga je gewoon naar de bagage drop-off. Deze foto zegt volgens mij genoeg:

Image

Ondanks dat ik op dezelfde vlucht zat als deze mensen moest ik geen uur aanschuiven om mij in te checken maar kon ik gewoon mijn koffer gaan afzetten bij bagage drop-off. 5 minuten later stond ik al bij security.

– Neem een hotel buiten Venetië. Zelf zaten we in Crowne Plaza Venice East – Quarto D’altino, een hotel vlak aan het station van Quatro D’altino. Er rijden 60 treinen per dag op en af naar Venetië en een retourticket (dat je gewoon in het hotel koopt) kost slechts 6,60 euro. Het hotel is goedkoper dan de hotels in Venetië zelf en je moet je grote koffer niet over de bruggen en tussen de nauwe straatjes slepen. Dankzij mijn Platinum status bij IHG kreeg ik een upgrade naar een mooie Junior Suite.

En hoe was Venetië zelf? Goed weer, lekkere wijn, mooie gebouwen en leuke waterbussen. Maar het is er veel te toeristisch en iets te duur voor mij. Ik ben blij dat ik er geweest ben maar ik denk niet dat ik nog eens terug ga komen (tenzij misschien met de vrouw van mijn dromen, om er dan een tochtje met de gondel te maken voor ‘slechts’ 80 euro).

Image

Geef een reactie

